Thursday, September 11, 2014

Puisi Tere Liye

Sangat jatuh chenta dengan puisi2 Darwis Tere Liye sekarang! Baru-baru ni download 2 buah buku Tere Liye, Rembulan Tenggelam Di Wajahmu dan Sepotong Hati Yang Baru, buku pertama baru baca sikit, yang kedua dah habis baca sebab antologi cerpen je. Huhu, pengalaman pertama baca buku 100% versi indonesia, sebelum ni buku2 Andrea Hirata dan Habiburrahman Elshirazy baca yang edisi terjemahan. Rupa-rupanya lagi best baca yang versi Indon, dengan syarat penggunaan bahasa melayu standard la, kalau bahasa dialek/loghat confirm tak faham langsung!

Tere Liye ada jugak publish buku puisi, tapi tak tau ada dijual kat Malaysia ke tak, kalau ada nak beli, buat koleksi :p kalau tak jumpa jugak, nak kumpul yang ada kat internet, print and compile, haha, gile semangat minat kat Tere Liye sekarang!


Ni salah satu puisi yang jumpa kat fb dia..biasa2 je puisi ni, tapi sebab lepas baca rasa macam dush kena sebijik kat muka, rasa nak simpan...mula2 baca puisi ni gelak2, tapi bila baca lagi dan lagi, "gelak kat diri sendiri, hidayah?" :(


No comments:

Post a Comment