Monday, November 8, 2010

Good Luck!



Peperiksaan akhir tahun sudah bermula sejak minggu lepas lagi. Jadi, sekarang pergi sekolah hanya mengawas peperiksaan saja, tak la best sangat, tapi yang paling syok, tak perlu sediakan rancangan pengajaran harian (RPH) a.k.a lesson plan yang panjang2  :)

Hari ini hari giliran untuk mata pelajaran yang saya ajar - Pendidikan Islam. Setiap kali peperiksaan tiba, tidak kiralah sama ada peperiksaan dalaman atau peperiksaan umum, rasanya para guru lebih berdebar-debar berbanding pelajar. Iyalah, setiap guru pasti ingin memastikan peratus pencapaian pelajar-pelajarnya meningkat, dan untuk itu bilangan pelajar yang mendapat keputusan 'LULUS' mestilah bertambah, dan sesungguhnya itu bukanlah sesuatu yang mudah.

Apapun, saya doakan para pelajar saya dapat menjawab dengan baik. Bermula malam nanti saya bakal berteman dengan skrip jawapan pelajar dan pen merah, ke hulu ke hilir itulah yang akan saya kelek. Untuk itu, saya mungkin perlu kurangkan aktiviti di blog dan di FB, aduh!

No comments:

Post a Comment