Saturday, January 4, 2014

IT'S NEW YEAR AND I'M BACK ^_^


Ya Rabbi, tak sangka dah 2 tahun lebih saya biarkan blog ni ‘bersawang’! Entri terakhir 28 Julai 2011, tu pun di’update’ untuk penuhi syarat program Lomba Baca anjuran Geng Ulat Buku pada masa tu. Kenapa dah tak update lepas tu? Hmmm...banyak alasan yang boleh diberi, tapi alasan paling utama ialah adanya Facebook. Yup, kalau sebelum2 tu, blog la tempat nak update cerita2 harian dan tempat untuk tahu perkembangan semasa orang-orang tertentu (in my case – penulis2 yang saya minat, hehe..). Dan one of the reason saya buka blog dulu adalah untuk update perkembangan diri kepada kawan2 yang jauh, especially my buddies kat UIA dulu. Tapi bila masing2 dah ada akaun Facebook, teknologi pun dah makin canggih, semua pun dah pakat guna smartphone or any gadget yg ada capaian internet, maka terbiar la blog ni, sebab semua dah di’update’ di FB.

So, after 2 years, kenapa ‘kembali’ semula ke sini??

Sebab saya sunyi! Huhu, sedih gile statement! Memang sedih pun, tapi nak buat macam mana, hadap je la, hehe... I'm now at a new place (Keratong, Pahang) with so few people yang saya kenal, almost all day long I just caught up in my room with no one to talk to. Lucky that I love reading and watching tv, so tak la 'meroyan' sangat duduk sorang2, haha.. Since the first few days, kerap jugak la update status kat FB (tapi takde la sampai 10 status updates sehari tau!). So, untuk elakkan daripada terlalu kerap update status kat sana, takut nanti ada pulak orang kata meroyan update status ntahapeape, teringat la kat blog ni. And yeayyy, it’s still there, cuma ada la some widgets yang dah tak functioning dan appearance blog pun nampak gloomy je. Malas dah nak buat blog baru, so saya decide nak make-over je sikit2 dan terus sambung dengan entri 2014.

So here it is, blog Coretan Arirada yang bakal menjadi tempat saya bercerita dan meluah rasa. Saya tak mengharapkan ‘kunjungan’ sesiapa pun di sini, sebab blog ni lebih kepada sebagai tempat untuk saya meredakan stress dan membebel syok2 sendiri, hahaha... Tapi, kalau ada yang sudi untuk berkunjung dan menjenguk saya di sini, saya ucapkan ahlan wa sahlan wa marhaban bikum J


Saya sangat berharap pada diri sendiri agar terus merajinkan diri untuk mencoret sesuatu di sini sepanjang tahun 2014 ni, biarpun sekadar sebaris ayat sehari. Wish you luck, my dearest self!

No comments:

Post a Comment